OT - silnik rotacyjny znowu w akcji
08.02.2021 18:03
Foto: www.youtube.com
08.02.2021 18:03

W Szwajcarii zbudowano dwie (w budowie jest trzecia) zdolne do lotu repliki Nieuporta 23 - myĹliwca z okresu I WS. Do napÄdu uĹźyte sÄ
oryginalne stuletnie dziewiÄciocylindrowe silniki rotacyjne Le Rhó´ne 9J o mocy ok. 100 KM.
Silnik rotacyjny - wokóĹ zamocowanego nieruchomo na kadĹubie samolotu walu wykorbionego obraca siÄ skrzynia korbowa wraz z cylindrami. Do skrzyni korbowej przykrÄcone jest na sztywno ĹmigĹo. Biedny pilot podczas lotu obryzgiwany jest olejem rycynowym, który te silniki zarówno spalajÄ , jak i tracÄ bokiem bez wczeĹniejszego spalenia w przeraĹźajÄ cych iloĹciach (rzÄdu kilkudziesiÄciu procent zuĹźytego w tym samym czasie paliwa).
Silniki rotacyjne maja jeszcze kilka innych dziwnych wĹaĹciwoĹci.
Pierwszy egzemplarz jest w trakcie prób urzÄdowych i dopuszczenia do lotów.
Silnik rotacyjny - wokóĹ zamocowanego nieruchomo na kadĹubie samolotu walu wykorbionego obraca siÄ skrzynia korbowa wraz z cylindrami. Do skrzyni korbowej przykrÄcone jest na sztywno ĹmigĹo. Biedny pilot podczas lotu obryzgiwany jest olejem rycynowym, który te silniki zarówno spalajÄ , jak i tracÄ bokiem bez wczeĹniejszego spalenia w przeraĹźajÄ cych iloĹciach (rzÄdu kilkudziesiÄciu procent zuĹźytego w tym samym czasie paliwa).
Silniki rotacyjne maja jeszcze kilka innych dziwnych wĹaĹciwoĹci.
Pierwszy egzemplarz jest w trakcie prób urzÄdowych i dopuszczenia do lotów.
Więcej w serwisie forum.gazeta.pl ›

Komentarze (0):
reklama